Mercedes-Benz

Nowa Klasa E. Nowy Mercedes-AMG E53

Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modelową w historii Mercedes-Benz. W oczach wielu uchodzi za „serce marki”. Debiutując w 2016 r., dziesiąta generacja Klasy E wyznaczyła trendy stylistyczne za sprawą swojego przejrzystego, a jednocześnie emocjonującego designu oraz ekskluzywnej, wysokiej jakości kabiny. Wizytówką modelu było także bogactwo innowacji, takich jak systemy wspomagające kierowcę. Ta atrakcyjna, a zarazem inteligentna kombinacja okazała się niezwykle udana: jak do tej pory Klasę E Limuzyna lub Kombi na całym świecie zakupiło ponad 1,2 miliona nabywców.

Kluczowe fakty dotyczące modernizacji:
1. Bardziej dynamiczny design o Linia Avantgarde jako nowa bazowa specyfikacja zewnętrzna
2. Przeprojektowane przednie lampy (w pełni LED-owe reflektory w standardzie, opcjonalnie dostępne reflektory LED MULTIBEAM)
3. Przeprojektowane tylne lampy
4. Przeprojektowana osłona chłodnicy i przedni zderzak
5. Wariant All Terrain wizualnie bardziej podobny do modeli z rodziny SUV-ów
6. Nowa generacja systemów wspomagających kierowcę, w tym:
Nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu
    Aktywny asystent odległości DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC) z regulacją prędkości na podstawie trasy
    Aktywny asystent Stop-and-Go (Active Stop-and-Go Assist)
    Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist)
    Aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist); teraz,w pakiecie wspomagania bezpieczeństwa jazdy, z funkcją monitorowania manewru skręcania
    Aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) – teraz z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu
    Pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360°: nowy, rozbudowany widok z boku i – po raz pierwszy – automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach
7. Jeszcze większy poziom komfortu we wnętrzu:
Dwa ekrany w standardzie (2 x 10,25”, klejone), opcjonalny kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3” o MBUXz obsługą głosową LINGUATRONIC (standard) i rozszerzoną rzeczywistością
    Asystent wnętrza
    kontrola komfortu ENERGIZING z „trenerem” ENERGIZING COACH i trybem PowerNap (w hybrydach plug-in)
    kinetyka fotela ENERGIZING
8. E jak „efektywność”: elektryfikacja układu napędowego
Siedem hybryd plug-in, w tym warianty Limuzyna i Kombi, benzynowe i wysokoprężne, z napędem na tylne lub wszystkie kołao Zelektryfikowane warianty po raz pierwszy oferowane również na rynku północnoamerykańskim
    Nowy silnik M 254: 2-litrowy,4-cylindrowy silnik benzynowy współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem ISG oraz 48-woltową instalacją elektryczną, moc maksymalna: 200 + 15 kW (272 + 20 KM), innowacyjna segmentowa turbosprężarka z przyłączem przepływowym, dodatkowa sprężarka elektryczna (eVZ), gładzie cylindrów pokryte powłoką NANOSLIDE®, otwory cylindrów CONICSHAPE®, układ sterowania zaworami dolotowymi CAMTRONIC
    Dodatkowe wersje silnikowe i tryby do jazdy w terenie dla wariantu All-Terrain
9. URBAN GUARD:
Nowa kompleksowa kategoria produktów i opcji
    Inteligentne połączenie sprzętu i rozwiązań cyfrowych w celu ochrony przed kradzieżą i uszkodzeniem
Bardziej dynamiczny design

Większy ładunek dynamiki i wszechstronne udoskonalenie Klasy E znajdują swoje odzwierciedlenie w ofercie modelu: rolę podstawowego wariantu przejmuje sportowo stylizowana linia Avantgarde. W rezultacie bazowa odmiana Klasy E po raz pierwszy ma z przodu gwiazdę na osłonie chłodnicy. Odświeżenie stylizacji nadwozia koncentruje się przede wszystkim na nowym przednim pasie z dodatkowymi chromowanymi akcentami. Grill linii Avantgarde został przeprojektowany i ma teraz dwie chromowane żaluzje oraz czarne, pionowe poprzeczki z lśniącym wykończeniem. Sportowy, a zarazem elegancki wygląd akcentują chromowane i czarne, błyszczące elementy ozdobne w zderzaku. Oferowana równolegle linia Exclusive w pełni zasługuje na swoją nazwę: jej pozycję podkreślają specjalna osłona chłodnicy, gwiazda na pokrywie silnika oraz duże chromowane elementy w przednim zderzaku.
Linia AMG z nowym zderzakiem w stylu modeli AMG o wysokich osiągach prezentuje się jeszcze bardziej sportowo. Ponadto linie Avantgarde, AMG oraz All-Terrain wyróżniają się pokrywą silnika z wybrzuszeniami. Klasa E jest teraz standardowo wyposażona w całkowicie LED-owe reflektory. Jako opcja dostępne są reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE.
Projektanci zaktualizowali również tylny pas Limuzyny – uwagę zwracają nowy zderzak, dzielone tylne lampy i nowa pokrywa bagażnika. Kombi otrzymało zmienione wkłady tylnych lamp.
Odmiana All-Terrain wizualnie bardziej upodobniła się do modeli z rodziny SUV-ów. Co więcej, charakterystyczne dla niej elementy, takie jak osłona chłodnicy i stylizowana osłona podwozia, mają obecnie błyszczące chromowane wykończenie, a nie – jak dotąd – w kolorze srebrnym.
Po modernizacji gama odcieni nadwozia Klasy E wzbogaciła się o trzy nowe lakiery: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave. Także paleta wzorów felg została wzbogacona i obejmuje teraz aerodynamiczne obręcze, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Wnętrze zyskało nowe odcienie i materiały wykończeniowe, a wśród nich nowe kombinacje kolorów (szary magma/szary neva – Avantgarde, czarny/brąz orzechowy – Exclusive oraz szary magma grey/beż macchiato – Exclusive) oraz elementy ozdobne z porowatego, srebrzonego drewna jesionowego, drewna orzechowego, szczotkowanego aluminium lub aluminium z karbonowym ziarnem.
Fotele łączą typową dla Mercedesów wygodę na dalekich trasachz awangardowym designem. Szczególnie komfortowa okazuje się adaptacyjna regulacja siedzenia kierowcy: gdy jego wzrost zostanie wprowadzony na wyświetlaczu systemu operacyjnego lub przez Mercedes me, fotel automatycznie przyjmie dopasowaną zazwyczaj pozycję. Kierowcy pozostaje już tylko ją „doszlifować”. Dostępne są liczne kombinacje materiałów, od tkaniny przez skórę ARTICO i wyprawianą aż po skórę nappa z diamentowymi przeszyciami.
Kolejna generacja systemów wspomagających: lepsze wsparcie w korkach i przy parkowaniu
Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedes-Benz, zapewniających kierowcy kooperacyjne wsparcie. Rezultat: wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Rozpoznawanie zdjęcia dłoni z kierownicy działa teraz w oparciu o czujniki pojemnościowe. Zwiększa to łatwość obsługi podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. Wystarczy, by kierowca trzymał ręce na kierownicy, aby systemy wspomagające „wiedziały”, że to on nadal sprawuje kontrolę nad Klasą E. Wcześniej potrzebne były do tego niewielkie ruchy wieńcem. Jeśli system wykryje, że kierowca przez pewien czas nie trzyma dłoni na kierownicy, uruchomi szereg ostrzeżeń, a ostatecznie – w przypadku braku reakcji – aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).
Klasa E jest standardowo wyposażona w Aktywnego asystenta hamowania (Active Brake Assist), który w wielu sytuacjach – za pomocą autonomicznego hamowania – potrafi zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki. Podczas jazdyz typowo miejskimi prędkościami system ten może hamować też w przypadku wykrycia nieruchomych pojazdów oraz przechodzących pieszych – a nawet zapobiegać kolizjom, w zależności od sytuacji. W przypadku pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy jest to teraz możliwe także przy skręcaniu i przecinaniu przeciwległego pasa.
Niektóre funkcje z rodziny Intelligent Drive można opcjonalnie dodać do pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy. Ich lista obejmuje Aktywnego asystenta ograniczeń prędkości (Active Speed Limit Assist), który na bazie informacji z map i odczytów Asystenta znaków drogowych (Traffic Sign Assist) odpowiada na zmieniające się ograniczenia prędkości, uwzględniając zakręty, ronda, punkty poboru opłat, skrzyżowania typu „T” oraz zjazdy z dróg szybkiego ruchu. Gdy kierowca uruchomi Aktywnego asystenta odległości DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC) z regulacją prędkości na podstawie trasy, Klasa E może teraz reagować nawet na informacje o korkach pochodzące z systemu LiveTraffic. Po wykryciu korka na wszelki wypadek szybkość jazdy zostaje ograniczona do około 100 km/h, chyba że kierowca celowo zdecyduje inaczej.
Podczas jazdy w korku na autostradzie Aktywny asystent Stop-and-Go (Active Stop-and-Go Assist) potrafi w dużej mierze przejąć zadania związanez utrzymaniem pasa ruchu oraz bezpiecznej odległości przy jeździez prędkościami do około 60 km/h. W ciągu 1 min od zatrzymania silnik pojazdu automatycznie uruchomi się ponownie. Na drogach wielopasmowych Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) może wspierać kierowcę za pomocą funkcji korytarza awaryjnego, która sprawia, że Klasa E zjeżdża do krawędzi pasa. Na trasach szybkiego ruchu, przy prędkościach mniejszych niż 60 km/h, system stosuje się do wykrytych oznaczeń pasów i korzystaz „inteligencji roju”, ustalając pozycję samochodu na bazie lokalizacji sąsiednich pojazdów. Jeśli te nie zostaną wykryte, Klasa E śledzi ruch pojazdu z przodu.
Aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu zapewnia lepszą ochronę podczas wysiadaniaz auta. Jest w stanie reagować na pojazdy znajdujące się w martwym polu,a także w obszarze krytycznym, posiłkując się aktywną interwencją hamulców. Gdy samochód się zatrzymuje, system potrafi teraz ostrzegać podróżujących przed zagrożeniem przy wysiadaniu – za pomocą wizualnego sygnałuw lusterku bocznym, gdy obok, w obszarze krytycznym, przejeżdża inny pojazd, nawet rower. Jeśli w takiej chwili kierowca spróbuje użyć klamki, rozlegnie się dodatkowe ostrzeżenie akustyczne, a oświetlenie drzwi zacznie migać na czerwono. System wykrywa przejeżdżających użytkowników drogi poruszających się z prędkością przekraczającą 7 km/h. Funkcja ta jest dostępna również wtedy, gdy pojazd stoi oraz do 3 minut po wyłączeniu zapłonu.
Aktywny asystent parkowania (Active Parking Assist) z PARKTRONIC i kamerą 360 ° pozwala na automatyczne zajmowanie i opuszczanie miejsc parkingowych. System ułatwia wyszukiwanie oraz wybór miejsca parkingowego, a także wjazd i wyjazd (jeśli pojazd został automatycznie zaparkowany) z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych lub garaży. Nowa Klasa E po raz pierwszy jest w stanie rozpoznać i korzystać także z tych miejsc parkingowych, które są np. oznaczone tylko jako obszary na większych obiektach. Kamera 360° przekazuje na wyświetlacz systemu operacyjnego jeszcze bardziej realistyczny obraz niż dotąd, w tym rozszerzony widokz boku. Przy wyjeżdżaniu miejsca parkingowego system może ostrzegaćo ruchu ulicznym za pojazdem i w razie konieczności uruchomić hamulce.
Jeszcze większy komfort w kabinie: MBUX oraz kontrola komfortu ENERGIZING z trybem PowerNap
W ramach aktualizacji modelu Klasa E została wyposażona w zupełnie nową kierownicę, dostępną w trzech wersjach: obszyta skórą, w kombinacji drewno-skóra oraz w wersji supersportowej. Powierzchnie kontrolne mają czarne, lśniące wykończenie, a elementy ozdobne i obramowanie są srebrne. Zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu operacyjnego obsługuje się poprzez przesuwanie palcami po panelach dotykowych Touch Control. Zasada działania paneli Touch Control zmienia się z optycznej na pojemnościową. Rezultat: system mechaniczny przestał być już potrzebny, a powierzchnie dotykowe są mniej podatne na „łapanie” odcisków palców.
Nowa Klasa E otrzymuje najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowa specyfikacja obejmuje dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala każdy, które dla uzyskania efektu panoramicznego zostały umieszczone obok siebie. Opcjonalnie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy.
W zależności od nastroju lub dopasowania do konkretnego wnętrza użytkownik ma do wyboru cztery różne style wyświetlania informacji:
• elegancki, wizualnie lekki Modern Classic
• nowoczesny Sport z czarno-żółtymi kontrastami
• cyfrowy Progressive w oszczędnej formie
• zredukowany do minimum Discreet
Obsługa ekranu systemu operacyjnego standardowo odbywa się dotykowo. Nawigacja korzysta z funkcji rozszerzonej rzeczywistości: obraz wideo otoczenia zostaje tu wzbogacony o przydatne informacje, takie jak strzałki czy numery domów. System wspomaga również kierowcę na światłach: jeśli Klasa E jest pierwszym pojazdem czekającym na zmianę sygnalizacji, na ekranie pojawia się bieżące wskazanie sygnalizatora. To rozwiązanie przydaje się zwłaszcza przy niekorzystnej widoczności elementów infrastruktury.
Opcjonalny Asystent wnętrza MBUX pozwala na intuicyjną, swobodną obsługę różnych funkcji z zakresu komfortu i MBUX poprzez rozpoznawanie ruchu. Gdy dłoń zbliża się do ekranu dotykowego lub panelu dotykowego na konsoli środkowej, zmienia się na przykład zawartość wyświetlacza systemu operacyjnego, a poszczególne elementy zostają odpowiednio podświetlone.
Kolejną nową funkcją w Klasie E jest kinetyka foteli ENERGIZING, która wspomaga korzystne zmiany pozycji siedzącej podczas podróży za pomocą drobnych ruchów poduszki siedziska i oparcia.
Kontrola komfortu ENERGIZING łączy różne systemy auta z zakresu komfortu i wykorzystuje oprawę muzyczną i oświetleniową oraz szereg trybów masażu celem realizacji szerokiej gamy programów dobrego samopoczucia. W hybrydach plug-in dostępny jest program PowerNap, przydatny na przykład podczas przerwy w podróży lub w trakcie ładowania. Program ma trzy fazy – zasypianie, sen i budzenie – i może poprawić wydajność kierowcy oraz zapewnić mu „zastrzyk” nowej energii.
URBAN GUARD: inteligentne połączenie sprzętu i rozwiązań cyfrowych w celu ochrony przed przestępstwami
Pod nazwą URBAN GUARD Mercedes-Benz wprowadza nową kompleksową kategorię produktów i opcji dla wszystkich serii modelowych. Producent łączy tu istniejące i przyszłe produkty mające na celu ochronę pojazdu przed aktami wandalizmu i przestępstwami. URBAN GUARD zaspokaja światowy wzrost zapotrzebowania klientów na usługi zabezpieczeń oraz ochrony mienia.
Na połowę 2020 roku zaplanowano wprowadzenie dwóch pakietów opcji: URBAN GUARD Vehicle Protection i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus. Niektóre produkty URBAN GUARD będą dostępne także w sklepie internetowym Mercedes me jako funkcje do późniejszej aktywacji.
W połączeniu z Mercedes me pakiety URBAN GUARD Vehicle Protectioni URBAN GUARD Vehicle Protection Plus umożliwiają wszechstronne monitorowanie zaparkowanego pojazdu. URBAN GUARD składa się z alarmu, zabezpieczenia przed odholowaniem i dźwiękowego ostrzeżenia w przypadku wykrycia zmiany pozycji auta, a także z syreny alarmowej, monitorowania wnętrza oraz instalacji systemu wykrywania kradzieży i kolizji parkingowych. W przypadku tego ostatniego czujniki rejestrują, kiedy zaparkowanyi zablokowany pojazd zostaje uderzony lub jest holowany albo gdy ktoś próbuje się do niego włamać. Jeśli usługa jest aktywna, kierowca otrzymuje odpowiednią informację za pośrednictwem aplikacji Mercedes me – np. jaka była siła kolizji na parkingu i który obszar nadwozia został uszkodzony. Zaraz po ponownym uruchomieniu pojazdu informacja ta pojawia się także na ekranie systemu operacyjnego.
URBAN GUARD Vehicle Protection Plus może ponadto wskazać lokalizację skradzionego auta, nawet jeśli złodziej wyłączył np. funkcję śledzenia pojazdu. Odbywa się to we współpracy z policją.
E jak „efektywność”: elektryfikacja układu napędowego
Dzięki elektryfikacji układu napędowego nowa Klasa E robi kolejny istotny krok naprzód w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Gama hybryd plug-in obejmuje 7 wariantów (benzynowe i wysokoprężne, Limuzyna i Kombi, napęd na tylne i wszystkie koła). Gama wysoce efektywnych, niskoemisyjnychi mocnych silników benzynowych obejmuje jednostki o mocy od 115 do 270 kW (156-367 KM), a paleta motorów wysokoprężnych – od 118 do 243 kW (160-330 KM).
Gamę silników uzupełnia 4-cylindrowy silnik benzynowy (M 254) ze zintegrowanym rozrusznikiem-alternatorem drugiej generacji (ISG), generującym do 15 kW (20 KM) dodatkowej mocy i 180 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Samochody z tą jednostką będą miały 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Zużycie paliwa ograniczają funkcja odzyskiwania energii oraz możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku.
W przypadku M 254 inżynierowie Mercedes-Benz po raz pierwszy w jednej konstrukcji połączyli wszystkie innowacje modułowej rodziny 4- i 6-cylindrowych jednostek benzynowych oraz wysokoprężnych. Ich lista obejmuje powłokę gładzi cylindrów NANOSLIDE®, honowanie cylindrów CONICSHAPE® (tzw. honowanie trąbkowe) i układ kontroli emisji spalin zlokalizowany bezpośrednio przy silniku. Zupełną nowością jest segmentowa sprężarka z przyłączem przepływowym, która stanowi rozwinięcie techniki twin-scroll z myślą o zapewnieniu jeszcze bardziej spontanicznej reakcji układu doładowania. W razie potrzeby ciśnienie doładowania błyskawicznie wytwarza dodatkowa sprężarka elektryczna – szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika spalinowego, a tym samym przyczynia się do dynamicznej reakcji przepustnicy.
Również 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy (M 256), po raz pierwszy dostępny w Klasie E, został wyposażony w ISG. Gamę jednostek uzupełnia 6-cylindrowy motor wysokoprężny (OM 656), który – podobnie jak jego 4-cylindrowa odmiana OM 654 – korzysta z rozbudowanego układu kontroli emisji spalin. Jego elementy obejmują: blisko zlokalizowany katalizator magazynujący NOX do redukcji tlenków azotu, filtr cząstek stałych DPF ze specjalną powłoką, która również redukuje ilość tlenków azotu, katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna; z wtryskiem AdBlue), a także dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu, z osobnym dozowaniem AdBlue.
Także przekładnia 9G-TRONIC przeszła szereg udoskonaleń w celu dostosowania jej do ISG drugiej generacji. W pierwszym etapie jest ona stosowana w połączeniu z jednostką 4-cylindrową. Silnik elektryczny, energoelektronika i chłodnica przekładni zostały teraz przeniesione do lub na skrzynię. W ten sposób wyeliminowano niezbędne wcześniej okablowanie, co zapewnia korzyści w postaci ograniczenia przestrzeni montażowej i masy przekładni. Ułatwia to również łączenie jej z różnymi silnikami spalinowymi. Ponadto zwiększono efektywność skrzyni, m.in. poprzez zoptymalizowane współdziałanie z dodatkową, elektryczną pompą oleju, co zmniejsza wydatek mechanicznej pompy o 30%. Co więcej, wykorzystano nową generację w pełni zintegrowanego sterowania przekładnią z wielordzeniowym procesorem oraz nową technologię produkcji i łączenia elementów. Równolegle do zwiększonej mocy obliczeniowej drastycznie zmniejszono liczbę elektrycznych interfejsów, a waga instrumentów do sterowania skrzynią spadła o 30%.
Nowoczesna, cyfrowa produkcja nowej Klasy E
Limuzyna i Kombi Klasy E są wytwarzane w fabryce Mercedes-Benzw Sindelfingen, na tej samej linii, co Mercedes-Benz CLS oraz Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé, w ramach elastycznego systemu produkcji. W budowie samochodów wykorzystuje się tam nowoczesne techniki cyfrowe – od smartfonów służących do lokalizowania pojazdów na linii oraz metod produkcji przyrostowej aż po cyfrowe zarządzanie halą.
Korzysta się również z systemu Ubisense, który lokalizuje narzędzia montażowe potrzebne danemu pracownikowi i zapewnia mu niezbędne informacje na temat konkretnego egzemplarza. Zakłady w Sindelfingen stanowią centrum kompetencjiw zakresie produkcji samochodów osobowych klasy wyższej i luksusowej,a także są wiodącą fabryką wytarzającą Klasy S i E. Lokalizacja zatrudnia obecnie ponad 35 000 osób. Oprócz wyżej wymienionych modeli Mercedes-Benz produkuje się tam Klasę S w wersjach Limuzyna, Coupé i Cabriolet, Mercedesa-Maybacha Klasy S oraz auta z rodziny Mercedes-AMG GT.
W przyszłości będzie to również miejsce wytwarzania pojazdów elektrycznych nowej marki produktowo-technologicznej EQ. Od 2022 r. fabryka Mercedes-Benz w Sindelfingen będzie całkowicie neutralna pod względem emisji CO2.

Mercedes-AMG ulepsza swoje modele klasy biznes, czyli E 53 4MATIC+ Limuzyna i Kombi

Przeprojektowany przedni pas z charakterystyczną dla AMG osłoną chłodnicy i reflektorami LED o spłaszczonym kształcie
    Przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery „A”, z pięcioma pionowymi poprzeczkami w środkowej części
    Dwuczęściowe, w całości diodowe tylne światła w Limuzynie odpowiednio przystosowane wkłady tylnych lamp w Kombi
    Zmodyfikowany tylny zderzak w Limuzynie, nowa wkładka dyfuzora w Limuzynie i Kombi
    19-calowe obręcze kół z lekkich stopów – po raz pierwszy o aerodynamicznie zoptymalizowanym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami
    20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, także o aerodynamicznie zoptymalizowanym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami
    Wzbogacona gama lakierów z trzema nowymi odcieniami: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave
    System informacyjno-rozrywkowy MBUX ze specyficznymi dla AMG funkcjami i widokami dla panelu wskaźników oraz centralnego wyświetlacza (dotykowego), intuicyjną obsługą głosową oraz opcjonalną kontrolą zbliżeniową
    Nowa kierownica AMG Performance z trzema zaokrąglonymi, podwójnymi ramionami, harmonijnie zintegrowanymi przyciskami oraz dwoma okrągłymi klawiszami AMG
    Srebrno-szara/perłowa skóra nappa z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami w opcji
    Opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus

Dwa przetłoczenia i okrągłe, podwójne końcówki układu wydechowego
Z zewnątrz Limuzynę i Kombi wyróżnia pokrywa silnika z dwoma charakterystycznymi, masywnymi wybrzuszeniami, a także duże, przedzielone dwiema listwami wloty powietrza po bokach zderzaka oraz nowy przedni spojler ze srebrnym, chromowanym wykończeniem. Aerodynamikę poprawiają prowadnice powietrza lakierowane na kolor lśniącej czerni. Z tyłu E 53 identyfikują podwójne, okrągłe elementy ozdobne rur wydechowych, dostępne z czarnym lub chromowanym wykończeniem (wysoki połysk). Ponadto Limuzyna otrzymuje nowe, dwuczęściowe tylne światła, w całości w technice LED, a Kombi – nowe wkłady lamp.
Dynamiczną prezencję podkreślają przeprojektowane 19-calowe obręcze kółz lekkich stopów, o zoptymalizowanym aerodynamicznie kształcie z pięcioma podwójnymi ramionami. Opcjonalnie dostępne są 20-calowe lekkie obręcze kół, także o aerodynamicznie zoptymalizowanym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami oraz z szerszym rantem, lakierowane na kolor czarny (mat) lub tytanowoszary (lśniące wykończenie). Jeszcze bardziej sportowy wygląd E 53 zyskują za sprawą pakietu AMG Night z szeregiem czarnych dodatków, w tym z opcjonalnym przyciemnionym grillem.
Wnętrze z innowacyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX
Wnętrze nowych E 53 wita podróżujących charakterystycznym dla AMG wykończeniem i wyposażeniem, luksusowymi materiałami oraz najnowszej generacji systemem operacyjnym MBUX. Syntezę ekskluzywności i sportowej aury stanowią sportowe siedzenia, obite mieszanką czarnej skóry syntetycznej ARTICO oraz mikrofibry DINAMICA, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami i emblematami AMG. Dla wszystkich dostępnych tapicerek można zamówić opcjonalnie pakiety foteli AMG Performance. Do wyboru są też czerwone pasy bezpieczeństwa i różne elementy ozdobne.
Dwa wyświetlacze – lewy odpowiada za panel wskaźników, a prawy za ekran systemu operacyjnego – łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit. W przypadku zegarów użytkownik ma do wyboru jednąz trzech wersji graficznych interfejsu: Modern Classic, Sport oraz Supersport. Szczególne wrażenie robi ta ostatnia, z centralnym, okrągłym obrotomierzem oraz dodatkowymi informacjami w postaci wykresów umieszczonych po jego lewej i prawej stronie. Poprzez menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki, takie jak aktualne parametry silnika, wskaźnik zmiany biegu, rozgrzewanie, miernik przeciążeń czy RACETIMER.
Opcjonalnie nowe warianty E 53 oferowane są z aplikacją AMG TRACK PACE, czyli z wirtualnym inżynierem wyścigowym. Podczas jazdy torowej aplikacja stale monitoruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie), wyświetla czasy okrążeń oraz różnicę w stosunku do czasu odniesienia. Funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX pozwala na wyświetlenie idealnej linii zapisanego toru jazdy na centralnym ekranie lub opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Taki wirtualny instruktor pozwala systematycznie poprawiać czasy okrążeń.
Nowa kierownica AMG Performance w standardzie
Świeże wzornictwo i harmonijnie zintegrowane przyciski sprawiają, że nowa kierownica AMG Performance współtworzy jeszcze ściślejsze połączenie człowieka z maszyną. Trzy zaokrąglone, podwójne ramiona łączą stabilnośćz lekkością, a obręcz kierownicy jest typowa dla świata wyścigów. Nabywca ma do wyboru obszycie ze skóry, mikrofibry DINAMICA lub połączenie skóryi mikrofibry – na życzenie z funkcją ogrzewania. W kole kierownicy znajduje się mata z czujnikiem pojemnościowym, który rozpoznaje, czy kierowca trzyma swoje dłonie na wieńcu. Jeśli system wykryje, że przez pewien czas tego nie robi, uruchamia szereg ostrzeżeń, a w razie konieczności aktywuje Asystenta awaryjnego hamowania (Emergency Brake Assist).
Za pomocą metalowych manetek zmiany biegów, umieszczonych po leweji prawej stronie za obręczą kierownicy, przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G może być obsługiwana ręcznie. Zmodernizowane łopatki zostały ergonomicznie dostosowane do kształtu nowej kierownicy AMG Performance – są nieco większe niż poprzednio i umieszczono je niżej.
Rzędowy 6-cylindrowy silnik z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost
Rzędowa 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,0 litrów pod maską E 53 zapewnia wyśmienite osiągi i charakteryzuje się inteligentną elektryfikacją. Rozrusznik-alternator EQ Boost łączy rozrusznik i alternator w jedną mocną jednostkę elektryczną, umieszczoną pomiędzy silnikiem spalinowyma przekładnią. Działa ona nie tylko jako alternator, ale realizuje też funkcje hybrydowe, takie jak „boost” (zastrzyk siły napędowej – do 16 kW mocy i 250 Nm momentu obrotowego), rekuperacja, zmiana punktu obciążenia, tryb „żeglowania” oraz praktycznie niedostrzegalne ponowne uruchomienie silnika w ramach działania funkcji start/stop.
Ta innowacja, a także inteligentne doładowanie za pomocą turbosprężarki oraz dodatkowej sprężarki elektrycznej, mają wspólny cel: podniesienie typowych dla AMG osiągów i dynamiki jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i ograniczeniu emisji spalin. Rozrusznik-alternator zapewnia wsparcie podczas ruszania, a dodatkowa elektryczna sprężarka bezzwłocznie wytwarza wysokie ciśnienie doładowania dla szybszego zwiększenia momentu obrotowego na potrzeby przyspieszania – aż do chwili „rozkręcenia się” dużej turbosprężarki, zasilanej strumieniem spalin. W rezultacie 3,0-litrowy silnik odznacza się niezwykle spontaniczną reakcją i zapewnia bardzo dynamiczną reakcję bez zjawiska tzw. turbodziury. Dodatkową zaletą jest wysoka kultura pracy 6-cylindrowej „rzędówki”.
Prędkość maksymalna 270 km/h, większe hamulce
Pakiet kierowcy AMG pozwala na zwiększenie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej nowych wariantów E 53 do 270 km/h (standard: 250 km/h). Wysokowydajny układ hamulcowy został oczywiście przystosowany do mocy i osiągów pojazdu: przednia oś ma nawiercane, wentylowane tarczeo wymiarach 370 x 36 mm, z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi i napisem „AMG”, a tylną wyposażono w wentylowane tarcze 360 x 26 mmz pływającymi zaciskami 1-tłoczkowmi.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Trzylitrowy silnik R6 jest sprzężony z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która imponuje wyjątkowo krótkimi czasami zmiany biegów, szybką reakcją na polecenia wydawane manetkami, funkcją podwójnego wysprzęglenia i możliwością wielokrotnych redukcji.
Niezależnie od tego, czy kierowca korzysta z trybu automatycznego, czy sam wybiera przełożenia za pomocą łopatek przy kierownicy, zmiany biegów w górę lub w dół odbywają się natychmiast. Przekładnia odpowiada bardzo responsywnie, zwłaszcza  programie jazdy Sport+ i w trybie ręcznym, a w zależności od wybranego trybu pozwala zarówno na dynamiczne przyspieszenia, jak i wspiera oszczędny styl jazdy.
Zmiana charakterystyki za dotknięciem palca: AMG DYNAMIC SELECT
Korzystając z pięciu trybów jazdy DYNAMIC SELECT (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Individual), można jednym ruchem dłoni zmienić charakterystykę nowych reprezentantów serii 53 – od efektywnej i komfortowej aż do bardzo sportowej.
Tryby modyfikują kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika czy praca skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego. Z trybami jazdy zintegrowano kontrolę dynamiki pojazdu AMG DYNAMIC z trzema poziomami do wyboru (Basic, Advanced, Pro); każdyz nich wpływa np. na strategię działania ESP® lub napędu 4x4.
Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+
Większa zwinność, neutralne prowadzenie w zakrętach i większa przyczepność – to wszystko zasługa pneumatycznego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ opracowanego w Affalterbach. Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne ze szczególnie sportowym zestrojeniem sprężyn/amortyzatorów i płynną regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączy wyjątkową dynamikę jazdy z wysokim komfortem. Twardsza charakterystyka sprężyn, na przykład podczas pokonywania zakrętówi hamowania, skutecznie zmniejsza przechyły nadwozia.
Amortyzacja każdego koła jest dostosowywana do aktualnej sytuacji na drodze i stanu nawierzchni. Odbywa się to szybko i precyzyjnie, przy użyciu dwóch oddzielnych zaworów w amortyzatorach – jednym dla sił odbicia, drugim dla sił ugięcia. Kierowca ma do wyboru trzy różne tryby tłumienia (Comfort, Sport, Sport+).
Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
W pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ łączy optymalną przyczepność i przyjemność z dynamicznej jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach: na suchej i mokrej nawierzchni oraz na śniegu.
Przejście z napędu tylnej osi do napędu wszystkich czterech kół i odwrotnie odbywa się płynnie, ponieważ inteligentne sterowanie napędem zostało zintegrowane z ogólną konstrukcją samochodu.
Pakiet AMG Dynamic Plus
Z myślą o zapewnieniu jeszcze bardziej emocjonujących wrażeń z jazdyw nowych wariantach E 53 debiutuje opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus, łączący techniczne i wizualne dodatki wyposażenia zarezerwowane dotąd dla wersji 8-cylindrowych.
Najważniejsze z nich to program jazdy RACE z trybem Drift, kierownica AMG Performance obszyta mikrofibrą DINAMICA lub skórąz przyciskami do szybkiej zmiany programu i funkcji dynamiki jazdy, oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, które optycznie podkreślają sportowy charakter samochodu.