Mercedes-Benz

Testy zderzeniowe Euro NCAP: Klasa V na „piątkę”

Klasa V otrzymała maksymalną, 5-gwiazdkową notę w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Największy z osobowych Mercedesów zapewnia nie tylko wzorowy poziom bezpieczeństwa pasywnego podróżujących, ale wyróżnia się również wysokim stopniem ochrony przechodniów i wyposażeniem obejmującym liczne systemy wspomagające kierowcę.
  Mercedes-Benz Klasy V uzyskał w testach Euro NCAP ocenę, która do niedawna zdawała się poza zasięgiem samochodów typu van – i to zgodnie z zaostrzonymi w ubiegłym roku wymaganiami. Model osiągnął znakomite wyniki we wszystkich czterech kategoriach: ochrony dorosłych podróżujących (93%), ochrony dzieci (87%), ochrony pieszych (67%) oraz systemów bezpieczeństwa (85%).

W zderzeniu czołowym zakres ochrony praktycznie wszystkich części ciała kierowcy i pasażera uzyskał maksymalną notę – niezależnie od gabarytów manekinów. To samo dotyczy zderzenia bocznego z udziałem innego samochodu oraz architektury foteli i zapewnianej przez nie ochrony kręgosłupa w razie uderzenia w tył pojazdu. 
  Wzorowo oceniono poziom ochrony dzieci. Co istotne, na życzenie Klasa V jest oferowana z systemem automatycznie odłączającym poduszkę powietrzną pasażera w razie instalacji fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, zamontowanie nowoczesnych typów fotelików umożliwia odłączenie poduszki powietrznej bez użycia kluczyka. 
  Standardowe wyposażenie modelu obejmuje poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz kurtyny powietrzne. W opcji dostępne są też poduszki powietrzne nadokienne dla tylnej części kabiny.

W zderzeniu czołowym zakres ochrony praktycznie wszystkich części ciała kierowcy i pasażera uzyskał maksymalną notę – niezależnie od gabarytów manekinów. To samo dotyczy zderzenia bocznego z udziałem innego samochodu oraz architektury foteli i zapewnianej przez nie ochrony kręgosłupa w razie uderzenia w tył pojazdu. 
  Wzorowo oceniono poziom ochrony dzieci. Co istotne, na życzenie Klasa V jest oferowana z systemem automatycznie odłączającym poduszkę powietrzną pasażera w razie instalacji fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, zamontowanie nowoczesnych typów fotelików umożliwia odłączenie poduszki powietrznej bez użycia kluczyka. 
  Standardowe wyposażenie modelu obejmuje poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz kurtyny powietrzne. W opcji dostępne są też poduszki powietrzne nadokienne dla tylnej części kabiny.

Klasa V reprezentuje nową jakość wśród vanów – to pojemny pojazd oferujący jakość, komfort i właściwości jezdne, porównywalne z tymi spotykanymi wśród limuzyn z Gwiazdą. Model dostępny jest w dwóch liniach wyposażenia oraz z trzema jednostkami napędowymi do wyboru (136-190 KM). Topowa odmiana V 250 BlueTEC występuje również w połączeniu z napędem na obie osie 4MATIC; niebawem będzie on oferowany także dla dwóch pozostałych wariantów.