Mercedes-Benz

Nowa moc Klasy V

Zmiany w odświeżonej Klasie V dotyczą jej wyglądu, ale też silnika, skrzyni biegów i systemów bezpieczeństwa.

Stylowo i wygodnie

Design Klasy V to coś, co wyróżniło model w segmencie MPV od momentu jego premiery w 2014 roku. Potwierdza to Wilfried Porth, członek zarządu Daimler AG ds. zasobów ludzkich i dyrektor ds. relacji pracowniczych w Mercedes-Benz Van – Wprowadzając Klasę V pięć lat temu, pokazaliśmy, że styl i dynamiczny wygląd jest możliwy również w formacie XXL, dzięki czemu udało nam się przekonać rodziny, poszukiwaczy przygód i klientów biznesowych – z całej Europy. Dowodem na to jest 209 000 egzemplarzy Klasy V, które sprzedaliśmy od momentu wprowadzenia na rynek.

Odświeżając projekt inżynierowie w Stuttgarcie kierowali się stylistyką współczesnych samochodów osobowych Mercedes-Benz. Zmieniony został front auta, który wygląda na szerszy i bardziej wyrazisty. Gwiazda Mercedesa jest umiejscowiona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona dwiema srebrnymi listwami. Klienci mają także możliwość personalizacji swoich czterech kółek, dzięki atrakcyjnym liniom nadwozia AVANTGARDE, EXCLUSIVE i AMG.

Nowością jest także poszerzona gama lakierów metalicznych: m.im grafitowo-szary, stalowo-niebieski, czy czerwony hiacynt metalik oraz nowe wzory obręczy ze stopów lekkich, które zapewniają mocny i awangardowy wygląd. 

Równie nowocześnie i przejrzyście zaprojektowano wnętrze nowej Klasy V. Zamontowano w niej otwory wentylacyjne o bardziej sportowym wyglądzie, przypominające turbiny oraz nowe tarcze w zestawie wskaźników. Prosta stylistyka ma na celu ułatwienie kierowcom orientację we wszystkich funkcjach.  Wygody i elegancji we wnętrzu dodają także tapicerka, dostępna w sześciu różnych, choć precyzyjnie dopasowanych, kolorach. 

Podczas prac nad odświeżeniem klasy V poświecono też sporo uwagi na wygodę pasażerów. Osoby siedzące z tyłu zyskały większą przestrzeń. Opcjonalnie dostępne są również luksusowe fotele w pierwszym rzędzie siedzeń. Podobnie jak w Klasie S, dają możliwość pełnego rozłożenia (funkcja spania), masaż pleców oraz ogrzewanie i wentylację. Podróż nową Klasą V występującą w roli shuttle busa sprawia, że po męczącym locie lub spotkaniu biznesowym można się poczuć jak na zabiegu w spa.

Zmiany w silniku i skrzyni biegów

Nowa Klasa V będzie wyposażona w czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 w następujących wariantach wyjściowych: V 250 d o mocy 140 kW (190 KM) oraz V 300 d o mocy 176 kW (239 KM). V 300 d przyspiesza od 0 do 100 km / h w 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 220 km/h.

Nowa generacja silników jest jeszcze bardziej wydajna i czysta. Co więcej, wewnątrz pojazdu jest przyjemnie cicho. Innowacyjne rozwiązania m. in aluminiowa obudowa, czy stopniowana misa spalania w tłoku zmniejszają tarcie w silniku, co dalej przekłada się na oszczędności paliwa o 13 procent, którą może pochwalić się nowy V 250 d w porównaniu z jego poprzednikiem*.

Kierowcy Klasy V  mogą od teraz zdecydować się na automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Zastępuje ona 7G-TRONIC i jest dostępna jako standard dla modeli z silnikiem V 300 d i V 250 d. 

Wszystkie warianty silnika nowej Klasy V są standardowo wyposażone w napęd na tylne koła. Możliwa jest także opcja stałego napędu na wszystkie koła 4MATIC. Dzięki temu poruszanie się po różnych rodzajach terenu dla nowej Klasy V nie stanowi problemu.

Bezpieczeństwo to podstawa

owa klasa V to też długa lista dostępnych systemów bezpieczeństwa. Oferowana w standardzie funkcja Crosswind Assist pomaga kierowcy utrzymać samochód na torze jazdy, nawet w przypadku ostrego bocznego wiatru. Z kolei Attention Assist monitoruje zachowanie kierowcy i sugeruje przerwę w przypadku zmęczenia. 
Istnieje także system, który wykrywa ryzyko kolizji z samochodem jadącym z przodu lub pieszym (Active Brake Assist). Gdy kierowca zareaguje, aktywny układ wspomagania hamulców zwiększa ciśnienie hamowania, aby dostosować się do wymagań sytuacji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system inicjuje hamowanie autonomiczne.
Pierwszy raz w Klasie V jest dostępny także system Highbeam Assist Plus. Funkcja ta pozwala kierowcy korzystać z szerokiego oświetlenia drogi bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego, dzięki częściowej dezaktywacji  diody LED w kształcie litery U w stożku światła.  * Informacja dotyczy V 250 d (140 kW), napęd na tylne koła, automatyczna skrzynia biegów, kierownica po lewej stronie.